Direct Damage

Ovre på Dice Masters Danmarks facebookside spurgte vi, hvilken form for win condition der var jeres favorit. 

Vi har prøvet at sparke liv i facebooksiden igen, velvidende at spillet ikke spilles af ret mange herhjemme. Men det vil være fedt, at samle dem der så spiller fast for at få et fællesskab op og stå her i Danmark.

For at gå lidt mere i dybden med, hvorfor direct damage bare er en favorit win condition, har vi lavet dette indlæg. Direct damage er skade til din modstander udover, hvad den enkelte terning kan give af skade på den givne level i attack-steppet (combat damage). Det er den enkelte characters effekt der giver skaden. 

Herunder er en af mine personlige favoritter når vi snakker direct damage.

Jubilee - Mallrat


Giver en skade til din modstander (eller character die) når du fielder et sidekick. Kortet er super-rare, men jeg var heldig at trække kortet i det første gravity feed med X-Men First Class. 
Det er fedt at bruge sidekicks som en del af ens win condition, og her kan du give en skade hver gang du fielder et sidekick.

Jeg har brugt kortet i flere forskellige builds, men for det meste altid sammensat med disse tre kort:

Mimic - Borrowed talent

Kopierer stats på en terning, og hver gang en kopi af den terning fieldes, må man preppe to terninger fra posen. Det kort sikrer i høj grad at der er terninger nok at rulle med, sammen med det næste kort, nemlig... 

Professor X - No more, Magnus

Lader dig betale en mask for at fielde et sidekick fra used pile (en gang hver tur). Hvis Mimic og Jubilee er fielded så er det 1 skade og 2 terninger i prep. Derefter kan det fieldede sidekick laves til en mask ved hjælp af....

Billy Club - Tool of justice 

Har på sin global muligheden for at spinne en af sine sidekicks ned til en mask energi. Så kan man bruge Professor X på sin modstanders tur, og gør det hele igen.

Men hvad skal mere med på holdet her for at optimere det som vi i forvejen prøver på, nemlig at pinge vores modstander 20 gange med sidekicks. Der er umiddelbart tre kort der kan hjælpe til omkring at styrke Jubilee's egenskab. Det er dem her:

Create Food and Water - BAC

Har en global der lader dig trække en terning i posen, og enten smide den tilbage i posen eller lægge den i used pile. Bruges, hvis man mangler et sidekick at fielde med Professor X' global.

Hope Summers - Pluripotent Echopraxia

Et af de nyere kort, og faktisk det eneste kort i modern på det hold her. Når hun fieldes får hun en anden X-Men affiliated character's tekst udover sin egen tekst. Så når hun kopierer Jubilee's egenskab pinger man med 2 skade ved hvert sidekick. Dobbelt op på papercut.

Wong - Expert of Kamar-Taj

En billig terning, som har ally keyword (tæller som sidekick i field zone). Er også en moderat god counter mod hold der er baseret på combat damage da den også har fast. Aktiverer ikke Mimic ramp, men giver skade gennem Jubilee+Hope Summers comboen.

Der er nu tre slots tilbage, og her kan det være lidt forskelligt hvad der skal på holdet. Spiller man defensivt kan man vælge kort med control eller er man offensiv, vil man måske have kort med der støtter ens win-con.

Her er tre fede kort, som på den ene eller anden måde passer godt på dette hold.

Dum Dum Dugan - Howling Commando

Beskytter sidekicks fra character abilities og global abilities.

Crystal - Aerokinesis

Fordobler muligheden for at rulle sidekicks

Batman - Strikes Terror Into Criminial Hearts

Når Batman er aktiv får sidekicks +2A når de angriber. Kan bruges som en alternativ win-con, hvis Jubilee bliver lukket ned.

Tak fordi du nåede herned i dette indlæg. Skriv en kommentar, hvis du har forslag til ændringer.

Kommentarer